RSS

Bayanla ilk Buluşma

30 Nis

İnternette tanışıldı, yazışıldı, konuşuldu ve ta ta ta taaam ilk buluşma günü geldi, çattı! İşte size bu özel güne dair hazırladığımız tüyolar:

• Birinci buluşmada da, bininci buluşmada da temiz olalım, temiz kokalım. Hoş kokacağım diye de parfüm şişesini sırtlayıp oturmayalım adayımızın karşısına. Assolistlerimize özenip, parfüme bürünmenize hiç gerek yok!

• Hanımlar, ilk buluşmada ağır makyajdan kaçının. Bırakın sizi doğal halinizle görsün, sevecek olan her halinizle sevecek nasılsa.😉

• Abiye – janjanlı giysiler, üst düzey toplantı ciddiyetinde takımlar giymek pek sevimli olmayabilir.

• Kuaföre gidip saçlarınızı baloya gider gibi aşırı abartılı yaptırmayın. Kafanızdaki abartılı kocaman bir topuz karşınızdakinin dikkatini direk oraya çekecektir. Doğal olun, başarabilirsiniz, doğal halinizden çekinmeyin yahu!

• Genelde ayakkabı seçiminde yürümenizi zorlaştıran yüksek topuk ayakkabıları tercih etmeyin deriz. Hele gidilecek yer size sürpriz olarak beyan edilmişse kesinlikle daha rahat bir şeyler tercih etmelisiniz. Gecenin sonunda sizi kucağına alıp, arabaya kadar taşımak zorunda kalmasını istemezsiniz herhalde.

• Giyim hususunda ise sakın üzerinde slogan, komik ifadeler yada karikatür olan t-shirtler giymeyin. İster istemez göz bu t-shirt e kayacak ve siz komik olduğunuzu düşünseniz de karşı tarafın itici bulabilme ihtimalini de düşünmek gerek yani. Beyler size takım elbise de giyin demiyoruz tabii ki, kastımız daha sade daha günlük kıyafetler seçmeniz. Örneğin bir kot ve şık bir gömlekle hazırsınız demektir. Kendi tarzınız dışında da giyinmek için kasmayın, doğal olun.

• Beyler sözümüzü size; özellikle vücudunuzda dövme varsa bunu göze sokacak kıyafetler giymeyin, misal; atlet! Ya da ayaklarınızı sergilemeyin, sakın sandalet giymeyin. Kadınlar genelde sandalet giyen erkekleri itici bulurlar!

• Saç-sakal tıraşı da önemli bir ayrıntı tabii. Karşınsında kim Robinson Cruiso’nun Türkiye temsilcisini görmek ister? Biraz bakım beyler.😉

• Hanımlar, çantanızda olması gerekenleri kontrol edin. Pudra, dudak parlatıcısı, parfüm gibi ufak şeylerin çantanızda olması sizi daha rahat hissettirecek. Kabul edelim ki bakımlı ve güzel olmak hepimizin takıntısı. Arada tuvalete gidip hafif bir makyaj tazelemesi size iyi gelecektir.

İlk buluşmada sohbet…

• Rahat olun. Gergin olacak bir durum yok.

• Kendini güvenme konusu da fazlaca abartmayın. “Ben şöyle iyiyim, böyle süperim.” gibi söylemleriniz hem karşınızdakini korkutur, hem de sizi fazlasıyla komik duruma düşürür.

• İçimizde, dışımızda, doğala en yakın halini almaya çalışarak gitsin buluşmaya. Bir nebze şekil değişikliği doğaldır belki ama mesela gevezenin tekiyseniz görüşme süresince fazla konuşmayayım diye kasmayın. Kameraya oynamayalım baylar bayanlar, bu işin bir de perde arkası var.😉

• Başlangıç olarak günlük hayatınızdan, boş zamanlarınızda ne yaptığınızdan, nerede yaşadığınızdan, ailenizden, arkadaşlarınızdan bahsedebilirsiniz. Ortak ilgi alanları bulup, bunların üzerinden muhabbeti geliştirin. Mesela ortak sevdiğiniz bir film veya müzik türü hakkında sıkı bir konuşma yapıp, onu etkileyebilirsiniz. Muhabbet ilerledikçe politika veya din gibi genelde korkulan konulardan bahsedebilirsiniz. Bu bakış açısını anlamanıza yarayabilir.

• Para, pul, kazanç konularını ortaya sermek de hoş olmaz mutlaka. Ne azlığından yakının, ne çokluğundan kabarın. Her ikisi de soğuk ve itici bir hava yaratır.

• Daha ilk buluşmada kaç çocuk istediğinizden veya gelecekte ikiniz hakkındaki planlarınızdan bahsetmeyin. Karşı taraf korkabilir, korkmasa da samimi gelmeyebilir. E durun daha ilk görüşme yahu! Hah, tabii konuşmak kadar karşı tarafı dinlemek de önemli. Neymiş, arada dinliyormuşuz😉

• Konuşurken jestlere de aman dikkat! Elinizi kolunuzu mitinglerdeki politikacılarımız gibi aşırı kaldırıp, indirip, sallamayın. Bu karşı tarafa kendinize özgüven duymadığınızı düşündürtebilir.

• Mesajlaşmalardan edinilen bilgiler üzerine; karşı tarafın kıymet verdiği konular hakkında altı boş kalan talihsiz espriler yapmayalım. Muziplik adına yapılan sakar espriler koşarak kaçma ihtiyacı yaratabilir.

• Özel konulara fazlaca girilmeden; edebiyattır, sinemadır, iş hayatıdır konuşulsun. Bunları konuşurken takınılan tavırdan ipuçları atılsın karşı tarafa. Aşk, birliktelik gibi ulvi konular ilk seansın meseleleri olmasın mümkünse.

• 5 yıllık kalkınma planlarımızı, kariyer hedeflerimizi de masamıza yatırmayalım. Geçmiş bahar mimozalarımızdan da fazlaca dem vurmayalım. Bugün neredesiniz, nasılsınız sakince bunlardan bahsedin.

• İlk buluşmadan soru-cevap oyunu oynamayalım. Zaten belli başlı meraklarımızı mesajlaşırken gidermiş olmalıyız. Öğrenmek istediklerimizi de muhabbetin gidişatı içinde yakalamaya çalışalım olmaz mı?

• Konuşurken küfürlü veya argo sözler kullanmayın deriz. Bunu zaten normal yaşantınızda da yapmayın. Ne kadın, ne erkek kimsenin ağzına bu tarz sözcükler hiç yakışmıyor.

• Vücut dili oldukça önemlidir. Aşırı el-kol hareketi, gözleri kaçırma, sürekli parmaklarınızla oynamak sizi karşı tarafa güvensiz olduğunuz düşüncesini sunacaktır. Bu nedenle direkt göz temasına dikkat, hem konuşurken hem de onu dinlerken gözlerinin içine bakın! “Heyecandan” dediğinizi duyar gibiyiz, ama biraz sakinleşin, karşınızdaki de sizin gibi bir insan!

• Eğer ilk buluşmada kilitlenip ne konuşacağınızı şaşıracağınızı düşünüyorsanız, yolda gelirken kafanızda ufak tefek konu başlıkları düşünebilirsiniz😉

• Eğer buluşmanızı bilen ve üstüne üstlük meraklı kız arkadaşlarınız varsa, cep telefonunuzu sessiz moduna almanızda fayda var. Tam güzel bir sohbet ortamı oluşmuşken aniden çalan bir telefonla bunun bölünmesini istemezsiniz herhalde, öyle değil mi?

• Başlangıç olarak günlük hayatınızdan, boş zamanlarınızda ne yaptığınızdan, nerede yaşadığınızdan, ailenizden, arkadaşlarınızdan bahsedeilirsiniz. Muhabbet ilerledikçe poltika veya din gibi genelde korkulan konulardan bahsedebilirsiniz. Bu bakış açısını anlamanıza yarayabilir.

• Konuşurken aradada iltifat ederek flört etmeyi unutmayın. Tabii bunu abartılıp “yavrum ne de güzelsin sen!” gibi kaba cümleler kurmayın. Kibar ve centilmen olun. Mesela aynı cümleyi “bu arada ne kadar da güzelsiniz” şeklinde kurabilirsiniz. Kısacası azıcık kompliman yapın, pozitif ve güler yüzlü olun. Karşısında somurtup oturan birini görmek kim ister ki, içini karartmayın, hadi ama😉

• Karşılıklı sus pus olmaıalım diye hemen de tuttuğunuzun takımın o hafta aldığı galibiyetten bahsetmeyin. Tamam spor da güzeldir, konuşulmalıdır ama belki karşısınızdaki o kadar ilgili değildir. Daha ileri de bu galibiyetlerden bahsedersiniz, hele bir ilişkiniz başlasın da.😉

• Gidip birde eski ilişkilerinize, eski kız arkadaşım şöyleydi, böyleydi diye anlatıp karşı tarafı da kızdırmayın ve sonra da demedi demeyin.😉

• Sakız çiğneme konusunda da dikkatli olun. Şapır şupur, balon yapıp patlatarak sakın çiğnenmesi kadar daha ilk anda sizi itici kılacak başka bir eylem yoktur herhalde.

• Beyler, utangaç olmayın, öyleyseniz de aşmaya çalışın. İstatistikler gösteriyor ki; kadınlar, utangaç erkekleri arkadaş olarak seçiyor, kendine güvenen erkekleri ise sevgili!

 
Yorum yapın

Yazan: Nisan 30, 2011 in Uncategorized

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

 
%d blogcu bunu beğendi: